Personal training ⎯⎯⎯⎯

Thijs begeleidt / traint persoon. Personal training.

Individuele, begeleide training

Je traint individueel met mij, dat wil zeggen dat ik gedurende de hele sessie met jou alleen aan de slag ga. De training is met andere woorden voor de volle 100% op jou afgestemd! 
Op basis van jouw intakegesprek, doel en functionele testing krijg je trainingen die volledig op jouw behoeftes en lichaam zijn afgesteld. 

Thuis trainen

Als extra krijg je ook nog (indien gewenst) een schema mee voor thuis/op het werk/op vakantie, zodat je volledig voor jouw ambities en doelen kan gaan.

Ik ben je stok achter de deur, je motivator, degene die, indien nodig, op je vingers tikt. Samen werken we naar jouw doel!

Niet alleen het fysieke aspect is belangrijk, er is ook aandacht voor het mentale evenals voor je voeding.  

Hieronder leg ik een aantal thema's/doelgroepen uit waar ik al een tijdje ervaring mee heb. En waar ik jou graag mee verder help.

_______________________

Core Stability

Onze CORE is het fundament van ons lichaam. Alles steunt op en vertrekt vanuit je core. De training van de core heeft als doel de dieperliggende buikspieren, die de ruggengraat, het bekken en de schouders met elkaar verbinden, te trainen.

Hierdoor kunnen we onze goede lichaamshouding behouden of verbeteren en het laat ons toe om effectiever en gezonder te bewegen. Een goede "core stability" kan ervoor zorgen dat we beter kunnen sporten met minder kans op blessures.

Veel sporttakken vragen een goede looptechniek. 

De kracht die we hiervoor nodig hebben vertrekt vanuit het centrum van het lichaam. Core stability training zorgt voor efficiëntere en beter gecoördineerde bewegingen.

De mogelijkheid om je lichaamshouding te controleren helpt je bij je sportprestaties en beschermt je rug bij extreme bewegingen in de romp.

Een goede core zal je sportprestaties en gezondheid positief beïnvloeden.

_______________________

Functional training

foto met dame die op bosu staat tijdens functional training

Wat is functional training? Functional training betekent trainen in functie van het dagelijkse leven. Makkelijker iets hoog wegzetten, makkelijker iets van de grond oprapen, makkelijker rechtstaan... Dit is de rode draad doorheen al je trainingen. 

Wat je doel ook is, er zal altijd functioneel getraind worden. Dit kan heel ruim gezien worden. Het gaat van sportspecifieke oefeningen tot oefeningen die je dagelijkse leven vergemakkelijken.

Je zal bij mij nooit zomaar een oefening doen. Elke oefening heeft een specifieke bedoeling die ervoor zorgt dat jij beter kan functioneren.

_______________________

Gewichtsbeheersing

Zwarte tanita weegschaal met 2 voeten en zwarte legging

Verantwoorde controle

Je gewicht efficiënt en verantwoord controleren doe je door te sporten. In combinatie met een gezond voedingspatroon is sporten dé manier om een gezond gewicht te behalen. Door te sporten zorg je dat je lichaam extra gaat verbranden.

Dagelijkse verbranding

Als je bovendien nog eens je spieren opbouwt en/of onderhoudt gaat je dagelijkse verbranding verhogen en verbeteren. Door een goede basis neer te zetten ga je makkelijker het gewenste gewicht behalen én kunnen behouden. Als personal trainer ben ik hierin je "stok achter de deur".

Ik zorg voor de motivatie, controle en bijsturing zowel op vlak van training als voeding. Gewichtsbeheersing betekent niet alleen gewicht verliezen. Een gezond gewicht houden is minstens even belangrijk.

Ook gezond gewicht bijkomen kan perfect bereikt worden met training, ondergewicht is uiteraard ook niet gezond. Sporten is zeer belangrijk voor een goede gezondheid!

_______________________

Seniorentraining

Zwart wit foto van seniorentraining met geel balletje

Helaas worden we allemaal stilaan ouder. Ouder worden gaat ook gepaard met een natuurlijke achteruitgang van het lichaam. Je gaat minder mobiel en soepel worden en ook je kracht gaat er op achteruit. Moet je je hier bij neerleggen? Uiteraard niet!

Als je op de juiste manier en onder de juiste begeleiding gaat sporten kan je dit proces tegenwerken. Het is nog perfect mogelijk om vooruitgang te boeken en misschien fitter dan ooit te worden. In elk geval is sporten onontbeerlijk voor een goede gezondheid. We kunnen het ouderdomsproces dankzij training omkeren, tegenhouden of vertragen. 

Met de juiste en aagepaste oefeningen voor iedereen zorg ik ervoor dat je op een waardige manier ouder kan worden. Samen gaan we voor een goede gezondheid!

_______________________

Performance training

vrouw in plank op een swissbal en bosu tijdens performance training

Performance training

Wil je nóg beter worden in jouw sport? Verbeteren in een sport betekent niet per se dat je alleen die sport moet trainen. Specifieke bewegingen en sportspecifieke spiergroepen kan je perfect in de fitness trainen waardoor je in jouw sport vooruitgang kan boeken.

Stel je voor dat je je technische bewegingen met een sterker, krachtiger en soepeler lichaam kan uitvoeren! Een functioneel verbeterd uithoudingsvermogen en een sterker lichaam zorgen gegarandeerd voor betere prestaties.

_______________________

Pre- en postnatale training

Foto van een zwangere dame met de handen op haar buik.

Ben je zwanger? Super!

Helaas doet een zwangerschap best wel wat met je lichaam. Bereid je optimaal voor met prenatale training. Op die manier ga je een super zwangerschap tegemoet én verloopt na de bevalling alles vlotter. 

Eens je bevallen bent wil je natuurlijk zo snel mogelijk terug naar dat droomlichaam. Let er wel op, hier is goede begeleiding en de juiste training héél belangrijk. Neem je de juiste stappen, dan is je droomlichaam terug in zicht! 

Oh ja, neem gerust jouw baby mee naar de training. 

_______________________

Post-revalidatie

dame met geel tshirt met groene elastiek revalidatie training

Heb je net een revalidatie achter de rug?

Zitten je kinebeurten erop maar voel je toch dat je nog niet de oude bent?

Ik help je om terug de oude te worden of zelfs een verbeterde versie! Het betekent uiteraard niet dat wanneer je genezen verklaard bent, je ook al meteen alles terug aankan. Samen gaan we stap voor stap verder werken aan het versterken van je lichaam.

Zeker als je een zware blessure gehad hebt en lang inactief geweest bent, is het aangewezen om met goede begeleiding de draad van het sporten terug op te nemen. We gaan hoe dan ook proberen te vermijden dat je terug een blessure krijgt en gaan het lichaam hier tegen wapenen.

We kunnen uiteraard post-revalidatie integreren in jouw trainingen voor een ander doel.

_______________________

Blessurepreventie

foto van een trainer met grijze pull en persoon op de grond met een rood t-shirt

Blessurepreventie is een zeer belangrijk gegeven in de sportwereld. Toch wordt hier weinig aandacht aan geschonken. Aan de hand van een grondige screening en analyse van het lichaam kunnen we blessurepreventief werken. In de training wordt je lichaam geoptimaliseerd.

Dit wil zeggen dat we eventuele krachtverschillen, lenigheidsverschillen, mobiliteitsproblemen... gaan wegwerken en verbeteren. Dit zorgt ervoor dat ons lichaam beter kan functioneren en dat je minder snel een blessure oploopt.

Dit soort oefeningen kunnen natuurlijk geïntegreerd worden in andere trainingen.

 


Op basis van jouw intakegesprek, doel en functionele testing krijg je trainingen die volledig op jouw behoeftes en lichaam zijn afgesteld. 

___________________________